Hi, Welcome to my blog, enjoy reading.
RSS

24 November, 2009

DUA-C

Awal pagi Meyya Zara bangun, bersemangat dia untuk ke sekolah baru.Meyya Zara meneliti dirinya di depan cermin, setelah rasa puas hati dia turun ke bawah untuk menikmati minum pagi yang di sediakan oleh mamanya..Meyya Zara duduk di sebelah babahnya..


"Assalammualaikum bah,"


"Waalaikummussalam..hari ni meyya nak babah hantarkan ke?"Meyya zara mengambil nasi goreng yang masih panas ke pinggannya.Dia menggelengkan kepalanya sahaja.


"Tak apa le bah, Meyya nak naik bas je.."Dato Zainuddin senyum sahaja, dia memang sudah dapat agak jawapan Meyya Zara.


"Pelik betul kamu ni, kemudahan dan kesenangan babah kamu dah berikan tapi yang susah juga kamu nak."Bebel Datin Zakiah.


"Ma, biar susah dulu senang kemudian..."Balas Meyya Zara..Datin Zakiah memandang anaknya yang seorang ini yang ternyata memang keras kepala sama saja seperti babahnya.


"Suka hati kamu la, janji pandai-pandai lah kamu jaga diri.."Pesan Datin Zakiah.Meyya Zara mengangkat tangannya memberi tabik hormat kepada mamanya.


Sampai sahaja di sekolah Meyya Zara terus masuk ke kelas , Dia menegur Yani dan kawan-kawannya yang lain.Yani menjeling sinis, manakala Yanti dan yang lain menghulurkan senyuman.Ikhlas atau tidak Zara tidak kisah asalkan tidak sombong atau lokek senyuman sudah.


Zara rasa pelik dengan Yani, berlagak macam dia sahaja yang hebat.Zara duduk di tempatnya dia melihat dua orang pengawas yang asyik berkepit sejak semalam.Ke mana sahaja pasti berdua.Faizah dan Azian sedang asyik mengemas kelas sementara menanti loceng perhimpunan di bunyikan...Mereka memandang Zara sekilas menghulurkan senyuman kepada Zara.Zara berasa lega masih ada rupanya rakan sekelasnya yang mahu dan tahu memberi senyuman ikhlas...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan