Hi, Welcome to my blog, enjoy reading.
RSS

29 Mac, 2010

DUA -C-1

Seperti biasa rutin harian akan ada perhimpunan, Meyya zara beratur di belakang sekali, sebagai pelajar baru dia masih rasa kekok dengan tempat baru, dia cuba menjadi pemerhati melihat keadaan di sekelilingnya.Beberapa orang pelajar lelaki memerhati nakal ke arahnya, namun Meyya Zara tidak mempedulikan semua itu.

Meyya zara mendengar sahaja ucapan dari Ketua pelajar dan beberapa orang guru, sesekali matanya liar memerhati sekeliling.Beberapa orang pelajar melemparkan senyuman kepadanya dan di balas dengan senyuman juga dari Meyyazara.

Selesai perhimpunan semua pelajar masuk ke kelas dan bermulanya kelas.Meyyazara duduk di sebelah Nana.Masih tiada sepatah kata dari bibir manis Meyyazara hanya seulas senyuman yang bisa membuatkan sesiapa yang memandang rasa tertawan dengan senyumannya dan ketenangan raut wajahnya yang ayu.

Kelas pertama dari Puan Cheah mata pelajaran Matematik.Meyyazara mendengar dengan teliti penerangan dari Puan Cheah yang merangkap guru kelasnya juga.Faezah memberi ruang kepada Meyyazara untuk berkongsi buku teks bersama.Meyyazara mengucapkan terima kasih dan bibirnya memang tidak lokek dengan senyuman.Semua pelajar di suruh membuat latihan oleh Puan Cheah.

"Meyyazara, awak ikut saya sekejap kita pergi ambil buku teks di bilik guru.." Meyyazara bangkit.Pelajar lain memerhatinya.

"Cikgu, takkan nak ambil buku teks pun kena cikgu teman kan?bukan kena ambil sendiri ke??"Yani bersuara, Meyyazara senyum memandang Yani, dia dapat agak Yani seorang yang berani dan lantang berkata-kata.Puan Cheah turut memandang Yani.

"Haiya..mesti ini student kena teman ma..."Puan Cheah agak kelam kabut sedikit.

"Kenapa pulak mesti??Special sangat ke dia ni???"..Lagi sekali Yani lantang bertanya..

"Haiya..susah lor mau cakap...".Puan Cheah sudah rasa serba salah, dia memandang Meyyazara.

"Tak pe cikgu , saya boleh pergi sendiri ambil dekat bilik guru..." Meyyazara sudah keluar dari kelas tanpa sempat Puan Cheah menahannya.Meyyazara tau Yani memang sengaja cuba mencari pasal dengannya.Takpe dia biarkan saja.

Menanti cikgu Azizah yang sedang mengambil buku teks untuknya memang cukup meresahkan Meyyazara, satunya ada sorang guru lelaki yang suka memerhatinya, kedua beberapa orang pelajar lelaki yang sedang duduk semeja dengannya asyik mengacaunya, namun tidak diendahkan langsung oleh Meyyazara.Tamat sudah penantiannya bila Cikgu Azizah membawa keluar semua buku teks keperluannya.

"Banyak ni Meyyazara, boleh ke awak bawak?Kalau tak saya suruh budak dua orang ni tolong bawa kan." Meyyazara menggeleng..

"Takpe cikgu, saya boleh bawak sendiri.."Meyyazara terus mencapai semua buku teks selepas mengucapkan terima kasih dia terus berlalu.

Haish, kenapa semuanya yang tau tentang siapa aku terlalu mengambil berat ..tolong la aku memang tak suka situasi ni, aku nak jadi seperti pelajar biasa...

Meyyazara berjalan dengan laju tanpa memandang kiri dan kanan.Sewaktu dia turun dari tangga pintu bilik guru seseorang telah melanggarnya habis terjatuh semua buku teks di tangannya..Meyyazara agak terkejut dan mukanya berkerut sedikit menahan sakit tangannya terasa sedikit sengal.

-Aduh dari mana le pulak budak ni datang terus meluru nak masuk bilik guru tak tengok kiri kanan main langgar je aku yang besar kat depan pintu ni..-

"Ops,maafkan saya..tak sengaja, awak okey tak??"

-Ish,budak ni aku nampak cam ok ke sekarang ni???-


Meyyazara menggeleng,Cikgu Azizah yang terdengar sesuatu terus meluru ke depan pintu bilik guru, begitu juga guru yang lain yang ada di situ.

"Ya Allah kenapa ni?Meyyazara kamu tak apa-apa ke??Hazel apa yang kamu dah buat kat Meyyazara??"Hazel terpinga-pinga, bila melihat Cikgu Azizah terus menerpa ke arah Meyyazara.Selama dia belajar di sini Cikgu Azizah seorang yang bengis dan jarang bermesra dengan pelajar tapi kali ini risau betul dia dengan Meyyazara yang dia sendiri tak kenal dan tak pernah nampak gadis tersebut sebelum ni.

Siapa Meyyazara dia masih tertanya-tanya.Hazel mengutip dan menyusun semula semua buku teks yang berterabur.

"Takpe cikgu, saya okey, takde apa-apa, sakit sikit je,cikgu please !!saya student biasa jugak k.."Cikgu Azizah baru tersedar, dia lupa sekejap dengan pesanan dan syarat yang telah ditetapkan oleh Meyyazara dan Dato Zainuddin.Dia memang masih dibelenggu rasa takut jika berlaku sesuatu yang tidak diingini terhadap anak seorang tokoh korporat yang cukup dikenali ini nanti pasti sekolahnya juga yang akan dipersalahkan.

Meyyazara bangkit dia cuba untuk mengambil semula buku teks yang telah dikutip dan di susun oleh Hazel, tapi tangannya masih terasa sakit.

"Takpe saya tolong awak angkat buku ni..Kelas??" Guru yang lain sudah mula beredar.Cikgu Azizah masih menunggu di depan pintu bilik guru.

"Kamu hantarkan dia kelas 4A1.."Cikgu Azizah menjawab mewakili Meyyazara.Meyyazara mengucapkan terima kasih dan terus berlalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan